estherdehaan

Spotnet zegt soms rare dingen

estherdehaan

Member
Lid geworden
24 mei 2022
Berichten
36
Waarderingsscore
4
Punten
8
Leeftijd
74
Locatie
Denizli, Turkije
Turkey
Ben heel benieuwd of er meer leden zijn die dit ook overkomt. Als ik spotnet (classic) gebruik krijg ik soms de melding dat de gebruikersnaam en wachtwoord (van Hitnews) niet kloppen en kan dan niet eerder verder voordat ik opnieuw op 'Verbinden' klik. Soms gebeurt dat bij het aanklikken van een nieuwe post en soms als ik een bedankje wil plaatsen. Ik weet dat ik eigenlijk bij Spotnet zelf moet zijn, maar daar kun je jaren wachten op een reactie en misschien is hier iemand die een beetje meer van Spotnet afweet. Ik heb niets veranderd aan de instellingen en gebruik geen VPN. Wat ook vrij regelmatig gebeurd is dat ik opeens een hele waslijst krijg te zien dat er een foutmelding is. Ben dan genoodzaakt Spotnet opnieuw op te starten. Is niet zo'n heel groot probleem, maar wel irritant als dat regelmatig gebeurd. Het downloaden gaat echter gewoon door. Dan ga ik maar rechtstreeks via SABnzb, maar dat werkt trager met downloaden dan via Spotnet. Ik heb al diverse malen gezocht in SABnzb waar dat aan kan liggen, maar kan dat niet vinden. Instellingen heb ik hetzelfde als in Spotnet. Wie o wie kan mij wat verheldering bieden?

Groetjes

Ester
 
Hoi Ester,

Wij krijgen inderdaad af en toe een melding dat Spotnet een beetje raar doet.
Echter is het zoals je zelf eigenlijk al zegt, het ligt bij Spotnet zelf, en het is jammer dat ze zulke slechte service bieden qua support.

Je zegt dat in Sabnzb het langzaam gaat.... Kun je me vertellen hoeveel "verbindingen/connecties" je hebt ingevuld bij Sabnzb?

Groetjes
Bob
 
Hallo Rob, fijn dat je zo snel reageert. In SABnzb heb ik de verbindingen op 99 gezet. Had eerst 50 gedaan, maar zelfde resultaat. Voorheen ging het wel sneller. 10mb/sec. Dat is mijn max omt te downloaden. Bij mijn internetpfovider heb ik 100mb/sec internetsnelheid, dat resulteert dus in max 10mb/sec om te kunnen downloaden via spotnet.. ook via newsleecher kom ik niet hoger dan 6mb/ sec en dat was voorheen ook sneller. Ook zelfde instellingen als in spotnet. Ik gebruik ze niet tegelijkertijd. Ook SABnzb gebruik ik apart. NZBget zelfde, en ook trager dan spotnet.
Ik vraag me af of het aan Windows kan liggen en poorten die eventueel door Windows afgeknepen worden.

Groetjes uit Turkije
 
Hoi Ester,

Ja, dit maakt het toch wel lastig als meerdere programma's langzamer gaan.
Wat nog kan.....

1. is het al een wat oudere computer/laptop wat je gebruikt?
2. zijn het grote bestanden die je download?

Sabnzb doet namelijk downloaden/controlleren en uitpakken tegelijk, en als je computer/laptop al wat ouder is kan het zijn dat de snelheid iets naar beneden gaat zodat de computer het allemaal bij kan houden.

Ik hoor het wel weer.
Groetjes
Bob
 
Hallo Bob,

Ja, mijn pc is al een beetje bejaard netzo als ik... hahaha. Maar als ik ga downloaden dan doe ik verder niets anders. Snelheid bij SABnzg gaat niet iets achteruit maar voor minimaal de helft achteruit, ook als ik verder niets anders doe. Spotnet blijft de juiste snelheid gebruiken. Bij sommige spots van sommige posters gaat het wel eens wat langzamer, maar over het algemeen blijft de snelheid zoals die zijn moet. Windowsupdates gaaf ook erg langzaam. Volgens mij ligt het niet zozeer aan de ouderdom van mijn pc maar meer aan de steeds grotere eisen van de software die Windows gebruikt. Stel dat ik Windows 98 zou kunnen gebruiken weet ik zeker dat alles veel sneller is. Maar helaas kun je dat meer gebruiken als je het internet op wilt. Ook de huidige programma's werken daar niet meer mee. Alleen als je nog met oude software werkt. Jaren geleden speelde ik met 5 verschillende browsers, dus met 5 accounts tegelijk, hef spel Mobstar op internet. Nu ben ik al blij als ik met 1 browser op het internet kan. Toen had ik wel een scsi systeem wat veel sneller is dan een gewoon standaard systeem. Helaas is dat verleden tijd uit financieel oogpunt. Moet het dus stellen met een eenvoudig en goedkoop systeem. Dat is het nadeel als je als mens ook ouder wordt, dan is je inkomen dusdanig laag geworden als je de aow-leeftijd hebt beteikt dat je je geen echte geavanceerde systemen van enkele duizenden euro's meer kunt veroorloven. Ik zal me er dus bij moeten neerleggen dat het op een gegeven moment helemaal ophoudt. Maar voorlopig geef ik het nog niet op, hoor. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Esther
 
Hoi Esther,

Ja, het is allemaal een beetje een weegschaal.
Het is vaak of de software, of de hardware die niet helemaal meekomt.
Ook kan het wel eens aan verbindingen liggen, lastig allemaal.

Zou je eens als je zin en tijd hebt even kunnen kijken wat je specificaties zijn van je systeem?
Dan kan ik eens kijken, en kijken of ik nog wat tips voor je hebt.

Groetjes
Bob
 
Hallo Bob, dank voor je reactie, ik zal als ik tijd heb mijn systeemspecificaties doorgeven.

Groetjes
Esther
 
Hallo Bob, bijgaand een bestandje met de specificaties van mijn pc. Weet niet of je daar genoeg aan hebt. Met AIDA64 heb ik ook alles opgevraagd, maar dat bestand is te groot (ruim 3,5 mb) om hier te plaatsen. Daar staat uiteraard ook veel in waar je niets aan hebt. Is het niet handiger als je precies opgeeft wat je wilt weten?

groetjes
Esther
 

Bijlagen

Hoi Esther,

Ik zie het ja, en ik denk dat de snelheid inderdaad af en toe invloed heeft in combinatie met je systeem.
Zit er ook nog verschil tussen een klein bestand en snelheid, en een groot bestand en snelheid?
 
Hallo Bob,
Nee, geen verschil tussen grote of kleine bestanden, ook dat heb ik uitgeprobeerd. Heel soms zijn er bestanden die sneller gaan, dat merk ik ook in spotnet, alsof die op een andere server staan. Download ik met newsleecher dan is tegenwoordig de snelheid ook veel lager dan voorheen.
 
En als je een speedtest doet, krijg je dan wel de snelheid van je provider waarvoor je betaald?,
En download je via Wifi of bekabeld?
 
Hallo Bob.... ik ben er uit hoor.... wat ik normaal gesproken als eerste doe als de boel traag wordt, heb ik nu als laatste gedaan... Inderdaad... de speedtest... Het probleem lag dus niet bij mij maar bij de provider. Gistermiddag waren we even bij de MediaMarkt in het bij ons gelegen winkelcentrum om een anti-vliegen-motten-etc. lamp te kopen. Daarna even een koffie gedronken bij Pellini en ik bracht toen mijn probleem ter sprake. Ik zei dat ik de speedtest had gedaan en toen heeft mijn man de provider gebeld en ja hoor, bij thuiskomst even het modem opnieuw opgestart en de downloadsnelheid was weer als vanouds. Vanmiddag diverse downloads gedaan en ging gesmeerd. Probleem is dus heel simpel opgelost. Heel veel dank voor de tip waar ik deze keer niet aan heb gedacht, stupid me... !

Groetjes,
Esther
 
Hoi Esther,

Wat een gedoe allemaal, en dat het toch zoiets simpels is.
Ik ben iniedergeval blij dat het is opgelost voor je.

Groetjes
Bob
 

Hotrod


Betaling video voorbeeld

Hoofdpagina Registreren
Bovenaan