Hitnews Support Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Retentie

henkvandestolpe

New member
Laatst ergens een discussie gelezen over de retentie van Hitnews, uiteraard zonder verdere bijzonderheden en waarbij de schrijver/ster er blind van uit ging dat de "fout" bij Hitnews zou liggen.
Volgens mij is de officiële retentie op dit moment ca 2600 dagen en dat zal soms iets meer of iets minder zijn.
Ik ga me niet mengen in de discussie maar om de critici aan te zetten eens na te denken en eerst bij zichzelf te rade gaan het volgende : Zojuist heb ik een stuk of 5 hobbyboeken gedownload in 5 aparte posts.
Het gaat om (uitgepakt) ca 520 Mb dus een halve Gieg, keurig binnen gekomen, niets op aan te merken.
Maar......, de posts waren alle 5 ruim 10 jaar geleden gepost, om precies te zijn 10 jaar en 2 maanden.
De moraal : probeer eens objectief te zoeken naar de reden waarom jouw download faalt, de oorzaak zou namelijk heel goed bij jezelf kunnen liggen.

Dat klopt, sinds enige maanden gebruik ik Spotlight inplaats van Spotnet. Spotnet werkt bij mij niet meer in samenwerking met Windows11. Om de retentie te controleren heb ik naar enkele van de oudste spots gezocht. Nu net weer even geprobeerd en heb een spot binnengehaald van 24 januari 2012.
Hier een screenshot van SABnzbd:

spot van 24 jan 2012,jpg.jpg

Het zit dus wel snor met de retentie van Hitnews.

Dank jullie wel voor jullie bericht!
Retentie is altijd een ding waar mensen over spreken, en voor de een is het goed, en de ander heeft op het moment dat iets er niet (meer) is meteen commentaar.
En dit heeft zoveel factoren..... Het kan een DMCA melding zijn, er kan een schijf kapot gaan in de loop der tijd, het kan zijn dat het ooit geupload is, en daarna maar 1 of 2 keer gedownload is en daarna verwijderd. 100% krijg je het nooit, zelf de grote providers die zeggen dat ze 6000+ dagen hebben die missen wel eens iets.

Doet me goed te horen dat jullie tevreden zijn, maar ook begrip hebben!

Nog een fijne 2e paasdag ;)

Groetjes
Bob

Terug
Bovenaan