Hitnews Support Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Tragere Verbinding

Anoniem

New member
sinds een paar weken heeft mijn ISP me een upgrade gegeven (500mbps)..maar de beloofde snelheid haal ik niet via hitnews...de snelheid die ik haal max op hitnews is 300 mbps met de volle 100 lijntjes open..

Deze snelheid haal ik zeer vlot via de speedtest van ookla (haal daarop 450mbps met VPN (surfshark) en zonder VPN haal ik 470mbps..er draait geen externe anti virus (buiten die van MS zelf) al mijn drivers zijn up to date..

de snelheid is ook niet stabiel en varieert heel sterk..download+uitpak folder is op een SSD schijf ..

downloadprogramma al gewisselt tussen SABNZBD en NZBGET (deze werkt niet op mijn normale SSL poort 563 gelukkig wel via 443) maar het probleem blijft hetzelfde.

het is geen ramp natuurlijk omdat ik nog steeds de 300 haal maar hoe snelller alles binnenkomt te beter natuurlijk

OJA alles loopt over UTP cat 6 kabels van aan de modem tot aan de pc (10m) ...ik maak geen gebruik van wifi..de modem is onlangs wel vervangen (door de upgrade)

sinds een paar weken heeft mijn ISP me een upgrade gegeven (500mbps)..maar de beloofde snelheid haal ik niet via hitnews...de snelheid die ik haal max op hitnews is 300 mbps met de volle 100 lijntjes open..

Deze snelheid haal ik zeer vlot via de speedtest van ookla (haal daarop 450mbps met VPN (surfshark) en zonder VPN haal ik 470mbps..er draait geen externe anti virus (buiten die van MS zelf) al mijn drivers zijn up to date..

de snelheid is ook niet stabiel en varieert heel sterk..download+uitpak folder is op een SSD schijf ..

downloadprogramma al gewisselt tussen SABNZBD en NZBGET (deze werkt niet op mijn normale SSL poort 563 gelukkig wel via 443) maar het probleem blijft hetzelfde.

het is geen ramp natuurlijk omdat ik nog steeds de 300 haal maar hoe snelller alles binnenkomt te beter natuurlijk

OJA alles loopt over UTP cat 6 kabels van aan de modem tot aan de pc (10m) ...ik maak geen gebruik van wifi..de modem is onlangs wel vervangen (door de upgrade)

Hoi,

Niet fijn te horen dat je problemen hebt, maar wel gigantisch fijn dat je al zoveel info mee stuurt.
Dit scheelt een hoop heen en weer gemail om teh proberen op te lossen ;).

Na alles wat ik gelezen heb van je, reist er nog wel de vraag.... Gebruik je een VPN? Deze knijpt ook namelijk.
Ik ga er even vanuit op dit moment dat je niet een VPN gebruikt en dat het probleem dus blijft.

Wat gebeurt er als je poort 119 gebruikt? Dat is dan wel geen SSL, maar voor download is dat niet nodig want dat is sowieso anoniem. Voor posten is SSL wel aan te raden.
Als dat het probleem ook niet tackelt, dan moeten wij eens gaan kijken wat er misschien aan de serverkant bij ons zit.

Zou je aub een paar NZB's willen sturen die zo gezegd de problemen geven?
Pak ze aub even in in een .rar bestand en stuur ze even hier mee als bijlage, of naar bob@hitnews.com
(vergeet aub niet de eventuele wachtwoorden van de nzb's bij te voegen.)

Dan kunnen wij ook hier kijken of wij iets zien wat het zou kunnen veroorzaken.
Houd er aub wel even rekening mee dat het vandaag vrijdag is, en de jongens van IT hebben gewoon weekend.
Dus het zou kunnen dat ik pas volgende week een antwoord voor je heb.

Groetjes
Bob

Terug
Bovenaan