Hitnews Support Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

Ongeldige handtekening in Spotnet

Hallo Bob, na herhaaldelijk Spotnet verwijderd te hebben met de speciale tool van het Spotnet forum en weer opnieuw te hebben geinstalleerd is het probleem nog steeds hetzelfde: Kan spot niet openen: Ongeldige Handtekening. Wordt er een beetje moedeloos van. Harper van het Spotnet forum kan ook niet veel soelaas bieden. Geen idee wat het probleem kan zijn. Kennelijk is er iets in Windows 11 wat die handtekening niet accepteert. Maar wat, dat is de grote Spotnetvraag...

groetjes

Esther

Hallo Bob, Ik installeer versie 1.9.1.1 en dan de update naar de laatste versie 1.9.2.1. Op het forum van Spot-Net weten ze er helaas ook geen raad mee. Heb daar ook oude topics doorlopen met een zelfde vraag maar allemaal onbeantwoord. Harper weet mij helaas ook niet hoe hij dit probleem kan oplossen. Punt is natuurlijk, als je weet waar je het zoeken moet en wat je eventueel in windows moet aanpassen, dan is er altijd wel een oplossing, maar als je niet weet waar je het zoeken moet, houdt het gewoon op. Typisch is dat ik dit probleem al had op mijn oude pc met windows10. Dat veranderde dus niet met mijn nieuwe pc met windows11. Nu heb ik ook eens in Eigenschappen gekeken bij het icoontje van Spotnet op mijn bureaublad, maar daar staat helemaal geen digitale handtekening in.

Dus ik vraag mij af waarom het programma bij mij aangeeft dat er sprake is van een ongeldige handtekening.

eigenschappen spotnet.png

Hoi Esther,

Wat ik weet is dat de laatste update problemen gaf.
Ik voeg hier een oudere versie even toe, installeer deze even.
Dus eerst alles weer weg, en dan enkel deze Spotnet installeren en dan instellen.
Dan testen en kijken of het werkt.

Laat aub even weten of dit geholpen heeft.
Groetjes
Bob

Kies versie 1.9.0.8

Hallo Bob,

Ik heb gedaan zoals jij hebt geadviseerd maar ook dit geeft hetzelfde voorgaande resultaat. Hele dag bezig geweest en ben niets opgeschoten. Kan alles doen op spotnet, behalve de posten openen. Nu download ik maar via clubnzb en dan via SABnzb van Spotnet downloaden. Zelfs een paar andere firewalls geprobeerd maar ook dan blijft het hetzelfde. Het is toch denk ik iets in windows, lijkt me. Maar ja, hoe kom ik erachter waar het probleem zit.

groetjes Esther en fijne avond

Heel vervelend probleem dit.
Eerlijk gezegd zijn mijn ideeën een beetje op.
Spotnet is niet door ons ontworpen, degene die de fout zou moeten kunnen oplossen is de designer van Spotnet, en dus op hun website moeten ze met een oplossing komen lijkt mij.

Gelukkig heb je wel een "workaround" gevonden, ookal is deze niet ideaal.
Ik hoop toch dat ze op het spotnet forum wat voor je kunnen betekeken.

Mocht je updates hebben, dan horen we dat graag.

Groetjes en nog een fijn weekend.
Bob

Hallo Bob, wederom dank voor je reactie.

Ik vraag mij af waar de nerds zijn. Kennelijk ook niet bij Spot-Net. Zij zouden toch degenen moeten zijn die zouden moeten weten waardoor deze melding wordt veroorzaakt. Is het tussen Windows en Spotnet? Is het een fout in het programma van Spotnet? Blokkeert Windows het openen van een post? Heeft Spotnet een handtekening? En zo nee, waarom dan die melding? Ik heb me suf zitten piekeren waar het aan kan liggen. Nu zijn er diverse updates geweest van Spotnet vanwege een bepaalde update van windows11 gweest en moesten diverse Spotnetters die update verwijderen. Er zijn enkele posten hier op het forum over geweest. Dat lostte het probleem wat zij hadden op. Maar ik kan niet meer bij die update komen omdat ik mijn pc met de laatste updates heb gekregen waar die bepaalde updates al inzaten. Wat kan ik doen in Windows om daar bij te komen. Ik zal mijn licht nog eens opsteken bij Spot-Net met name bij Harper. Jarenlang heb ik Spotnet gebruikt, toen nog naast FTD, wat altijd prima werkte. Mocht ik iets meer te weten komen dan zal ik dat hier melden. Voor nu nog een prettige dag gewenst.

Groet

Esther

Hallo Bob,

Ik ben weer iets nieuws aan het uitproberen wat ik op het forum van Spot-Net heb gevonden:

Als er "iets" niet goed gaat met de header server, kun je fout meldingen krijgen zoals ongeldige handtekening / signature.
https://github.com/Spotnet/Spotnet/wiki ... der-format

:ja: Test:
Het uitsluiten van header storingen!
Test 1
Ga naar Bewerken / Database / Spots leegmaken
Daarna Bewerken / Provider
Geef bij Header server een ander adres en poort nummer op bv;
eu.thundernews.com / poort 119
klik op Verbinden
Nieuwe spots worden opgehaald, geduld...
Open gewenste spots die voorheen problemen gaven.
fingers crossed

En wat gebeurd er nu, heb een nzb wat ik op mijn pc heb staan binnengehaald en is nu aan het binnenlopen. Dus is op zich het downloaden via Spotnet niet het probleem.

Uren later.....

Heeft niets uitgehaald. Je kunt dus wel een reeds binnengehaalde Nzb met Spotnet downloaden, door Open NZB te gebruiken. Maar een post kun je niet openen.

Ik heb zojuist Spotnet geinstalleerd, de 1.9.0.8 versie.
Ik draai Windows 11, nog niet zolang opnieuw geinstalleerd.
Hier werkt het, dus ik denk dat er ergens in je windows mischien een foutje zit?

Kun je mij aub even een screenshot sturen van je gegevens die je in Spotnet invoert bij serverinstellingen?
Misschien zie ik daar wel iets wat nog zou kunnen dwars zitten.

Groetjes
Bob

Ook niet.... pfffff.
Ja, ik vind het vervelend te zeggen, maar bij mij raken de ideeën ook een beetje op.
Ik ga het hele verhaal nog even voorleggen aan een andere kennis/collega, misschien dat hij nog een oplossing weet.

Groetjes
Bob

Dank je wel Bob, voor je inzet in deze. CtrlAltDelete van Spot-Net forum gaat een poging doen mij te helpen via een gratis Eweka account. Als dat hetzelfde resultaat geeft ligt het toch echt ergens aan Windows of misschien wel aan mijn Internet provider. We wachten het even af. Wil wel heel graag bij Hitnews blijven....! Laten we hopen dat die collega van jou ons kan helpen.

Groetjes,

Esther

Terug
Bovenaan