Hitnews Support Forum

This is a sample guest message. Register a free account today to become a member! Once signed in, you'll be able to participate on this site by adding your own topics and posts, as well as connect with other members through your own private inbox!

kan geen verbinding maken bij downloads

richardritsma

New member
Gebruik spotnet classic v 1.9.2.2
hitnews (TLS)
ssl,hitnews.com poort 563

met 119 krijg ik het ook niet voorelkaar.

Headers ophalen met spotnet gaat wel maar iets downloaden niet

krijg bij het downloaden deze melding:

een paar seconden geleden Kon geen verbinding maken: [SSL: SSLV3_ALERT_HANDSHAKE_FAILURE] sslv3 alert handshake failure (_ssl.c:1077) 5@ssl.hitnews.com:563 (ssl.hitnews.com)

Ik doe waarschijnlijk weer wat fout

HELP.

Ik zie dat ik niet de enige 'prutser' (posietief bedoeld :-)) ben ik ben sabnzb aan het editten maar weet nog niet wat er met een veld bedoeld wordt die leeg gelaten moet worden...

Bij mij lukte het met port 119 wel.

Maar je moet invullen:
Ander
news.hitnews.com
news.hitnews.com
upload.hitnews.com

Dan zou het bij jou ook moeten werken.

Bij Spotnet Classic v1.9.2.2 een aantal providers NOG STEEDS NIET TLSv1.2 ondersteunen. (Ik weet niet of hitnews bij deze providers hoort)

Weet iemand dat?

Zit hem in de SSL-sleutels regel binnen SABnzbd, TLSv1.2 en zelfs TLSv1.3 zijn gewoon actief.
Zie hier een uitleg om het te fixen:
eigenlijk kan die hele SSL-sleutels regel gewoon leeg worden gelaten. Dan pakt SABnzbd zelf de beste sleutel en dan zal TLSv1.3 ook actief zijn.

Spotnet Classic v1.9.2.2
Tester schreef:Abavia -backbone en haar resellers.
Hitnews, UsenetBucket, I-Telligent, EasyUsenet, NewsGrabber, StingyUsenet, XS News, Bulknews

Deze users hebben allemaal een SSL Download probleem.
Verlopen of verkeerd uitgegeven SSL-certificaat.

Hittnews gaarne dit nakijken en mij laten weten.

Ik heb bij de servers van Sabnzbd gekeken naar de ssl sleutel. Die staat op TLSv1.2
Gewijzigd naar TLSv1.1 SSt. Daarna kan de nieuwe spotnet weer downloaden
U ondersteund dus de TLSv1.2 niet.
U heeft dus niet het nieuwe certificaat.

Ik heb bij de servers van Sabnzbd gekeken naar de ssl sleutel. Die staat op TLSv1.2
Gewijzigd naar TLSv1.1 SSt. Daarna kan de nieuwe spotnet weer downloaden
U ondersteund dus de TLSv1.2 niet.
U heeft dus niet het nieuwe certificaat.
Wij ondersteunen TLS 1.3, als Spotnet dat niet ondersteund, moet u dat bij Spotnet aanvragen voor ondersteuning.
1.1 en 1.2 zijn verouderd en dus onveiliger.

Het zit hem niet in het certificaat van Hitnews of alle andere Abavia resellers. Het zit hem in de SSL-sleutels die niet correct is. Wat geprobeerd is, is om minimaal TLSv1.2 af te dwingen.

Er zijn geen SSL-sleutels als TLSv1.1 of TLSv1.2 of iets dergelijks, ik vermoed dat Spotnet nog iets op de achtergrond doet om zo iets te doen. Mijn advies is daarom ook om het veld leeg te maken. Dan pakt SABnzbd automatisch een geschikte SSL-sleutel en dan zal de verbinding over TLSv1.3 gaan.

Hoi,

Dit is allemaal nagekeken en getest.
Certificaten zijn allemaal vernieuwd.

Voor hulp met Spotnet bij hun eigen developers:

Spotnet is niet van ons, en eigenlijk bieden wij hier ook geen ondersteuning voor.
Het nieuwe Spotnet forum is www.spotnet.forum, een link naar een topic hierover: https://spotnet.forum/viewtopic.php?t=6

Laatst bewerkt:
Het zou nu opgelost moeten zijn. Daarnaast komt er toch nog een extra update van Spotnet aan aangezien die anders forceert naar TLSv1.2 wat jammer is, terwijl TLSv1.3 beschikbaar is op het certificaat.

Terug
Bovenaan