De juiste instellingen

Tutorial De juiste instellingen

Bob de Bouwer

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
3 dec 2022
Berichten
453
Waarderingsscore
88
Punten
28
Netherlands
Gebruik ik de juiste instellingen?



Merk je dat je downloadsnelheid af en toe wat lager is? Of heb je wel eens connectie problemen? Dat kan liggen aan verouderde instellingen.

Het is goed om af en toe je instellingen eens na te lopen. Vooral als je al langer klant bij ons bent. Je gebruikt dan wellicht nog steeds dezelfde gegevens als die je in het begin hebt ingesteld en dat kan voor kleine storingen zorgen.

Welke gegevens moet je invoeren?

Downloaden:

  • Serveradres : news.hitnews.com
  • Poort : 119 / 563 (SSL serveradres blijft hetzelfde, dus geen ssl.hitnews.com)
  • Verbindingen : 100 (Als je minder verbindingen gebruikt in je downloadprogramma gaat je snelheid omlaag.)


Uploaden:

  • Serveradres : news.hitnews.com
  • Poort : 119 / 563 (SSL serveradres blijft hetzelfde ssl.hitnews.com)
  • Verbindingen : 100 (Als je minder verbindingen gebruikt in je downloadprogramma gaat je snelheid omlaag.)

Spotnet:

Voor Spotnet gebruikers zie onderstaand:

settings spotnet.webp

Als je onze service gebruikt, moet het er dus zo uitzien.

Mocht je toch nog vragen hebben, kun je ons altijd bereiken op het forum: https://forum.hitnews.com, of via support support@hitnews.com
 
Laatst bewerkt:
Heel goed dat jullie mij hierop attent hebben gemaakt, want inderdaad..... het moest worden aangepast. Alleen jammer dat nu mijn favoerietenlijst leeg is... maar goed, dat is niet het einde van de wereld... toch?
 
Te vroeg geoordeeld, na de instellingen te hebben gewijzigd zoals hierboven beschreven en de database opnieuw was geladen. verscheen mijn favorietenlijst gewoon zoals voorheen. :D

Vriendelijke groet, Esther
 
Hallo Bob, dankje voor je reactie. Ik heb nog iets wat ik toch even wil melden. Als ik de instellingen met 563-TLS doe vertraagd dat mijn downloadsnelheid met meer dan 50% en ik heb al niet zo'n hoge snelheid (10/Mbs), dus niet erg handig. Weer teruggezet op 119 en de downloadsnelheid is dan weer normaal. Ben ik de enige of ondervinden andere members dat ook. Ik gebruik geen VPN, mede ook doordat dit het downloaden enorm vertraagd. Ik gebruik Spotnet Classic en verbindingen staat op 100. Mijn internetsnelheid is 100/Mbs en mijn OS is Windows 10. Is er misschien nog iets wat ik over het hoofd zie of ligt het gewoon aan mijn pc die niet meer de jongste is?

Groetjes, Esther
 
Laatst bewerkt:
Kun je even een screenshot van je instellingen maken en deze aub even hier plaatsen? Dan kijk ik er even naar 😉
 
Goedemiddag Bob, hierbij screenshot instellingen
instellingen.webp

Zo gebruik ik het nu en is mijn downloadsnelheid normaal

Groetjes, Esther
 
Hallo Bob, welcome back.... ik heb gedaan wat je hierboven hebt geschreven, al had ik de laatste versie van spotnet al geruime tijd in gebruik, maar heb het toch maar weer even ververst. Helaas, pindakaas.... er is niets veranderd. Heb ook nog de 443tls geprobeerd maar zelfde resultaat als 563tls. Dus maar weer teruggezet op 119. In ieder geval bedankt voor de moeite. Bij tijd en gelegenheid zal ik eens snuffelen op het forum van spotnet. Misschien dat ik daar een oplossing kan vinden.

Groetjes

Esther
 
Laatst bewerkt:
Hoi Esther,

Wat vaag dat het niet werkt op die manier.
Inderdaad, vraag het even bij Spotnet zelf want het lijkt daar toch in te zitten.
Wat je nog even kan proberen is SabNZBd los te installeren met onze gegevens erin, en kijken dat als je een NZB download of hij het dan ook heeft.
Dus dan ga je buiten spotnet om als het ware.

Mochten ze een oplossing hebben, wil je die hier dan delen aub?
Mocht er eens iemand zijn met hetzelfde probleem, dan kunnen we die snel helpen :D

Groetjes
Bob
 
Hallo Bob, ik heb SabNZBd apart geinstalleerd, instelling op 563 en geeft dan download met full power. Dat betekent voor mij een downloadsnelheid van 11,4 tot 11,6 MB/s. Dat is zelfs meer dan de 10 MB/s die ik officieel heb. Per definitie dus dezelfde snelheid als in Spotnet met de instelling op 119. Het is dus duidelijk dat het niet aan jullie instellingen of servers ligt.
Vanavond of morgen ga ik eens bij Spotnet zelf snuffelen, misschien zijn daar mensen met hetzelfde probleem. Dus voor nu tot zover. Kan nu even niet meer testen met SabNZBd omdat ik vanaf 7 uur 's avonds (Turkse tijd) tot 00.00 uur (Turkse tijd) slechts een downloadcapaciteit heb van 2,8 MB/s. Daarna kan ik weer testen van SabNZBd met instelling 563.

Groetjes,

Esther
 
Dank je wel voor de informatie @estherdehaan

Veel mensen lopen hier tegenaan en komen bij ons in de support voor dit probleem.
Echter is dit dus buiten ons om, en kunnen wij hier niet zoveel mee omdat spotnet iets op zichzelf is.
Ik heb het ook al eens aangegeven bij Spotnet op hun forum, maar helaas is hun support niet wat het moet zijn.
Ik hoop dat er een goed oplossing komt ;)
 
Hoi Bob, ik heb gezocht op het Spotnetforum maar kon geen vergelijkend item vinden dus ik heb de vraag geplaatst of er misschien meerdere mensen zijn met dit probleem, alhoewel ik er weinig van verwacht want zie niet veel aktie daar. Maar goed, ik houd het in de gaten.
Hier de link waar ik mijn post heb geplaatst:

https://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?p=68827#p68827
Mijn gebruikersnaam aldaar is sky3000.

Groetjes

Esther
 
Hallo Bob, ik had zowaar een reactie met de suggestie het aantal poorten te verhogen, alsof ik dat al niet wist... maar goed, ik wacht verdere suggesties even af...

groetjes

Esther
 
Ik heb een gig abo en haal maar 100MB downloadsnelheid. Alles nagekeken en zie niets dat me tegenhoud. Heb Hitnes Unlimited Speed. Wat zou me tegen kunnen houden?
 
Ik heb een gig abo en haal maar 100MB downloadsnelheid. Alles nagekeken en zie niets dat me tegenhoud. Heb Hitnes Unlimited Speed. Wat zou me tegen kunnen houden?

Hoi,

Heb je het aantal verbindingen op 100 staan?
Heb je een VPN aan staan?

Dit zijn veel voorkomende dingen waar je verbinding langzaam van kan zijn.
Ik hoor graag van je.

Groetjes
Bob
 

Hotrod


Betaling video voorbeeld

Hoofdpagina Registreren
Bovenaan