Welcome!

Welcome to our community forums, full of great people, ideas and excitement. Please register if you would like to take part.

This is extra text with a test link..

Register Now

Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spotnet stopt ermee

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Spotnet stopt ermee

Goedemorgen,

Eerst via het forum eindelijk kunnen vinden waarom mijn spotnet niet meer nieuwe spots binnen haalde.
    De gegevens aan gepast met news.hitnews.com en de nieuwe poort. En toen begon de ellende pas echt. Spotnet start op en sluit bijna gelijk weer af.
    Spotnet gedeinstalleerd, ook dat mapje weg gegooid en op nieuw geinstalleerd en nog steeds hetzelfde probleem.
    Spotnet start op en sluit bijna gelijk weer af. Ontzettend irritant.

Nog een kleine aanvulling, vind het ook bijzonder dat de poorten worden aangepast, maar niet word gecommuniceerd naar de mensen die hitnews gebruiken.

Comment

Zelfde probleem hier

Comment

Hier ook dezelfde frustratie, zou fijn zijn te weten of er iets aangedaan wordt en wanneer we weer over een fatsoenlijk werkende server beschikken.

Comment

Ik vind het ook akelig stil blijven op deze post met evt oplossing.

Comment

Zelfs als de adminstrator online is geweest. Komt er 0,0 response. Ik denk dat ik lekker ga overstappen naar een andere aanbieder. Het is bizar dat je niet geholpen word en nu al 3 dagen bezig bent om een antwoord te krijgen of een oplossing. Bob de Bouwer

Comment

Goedemorgen,

miriamhofland

Excuus voor de late reactie, dit is niet de bedoeling dat dit zo lang duurt!

Heel vervelend dat u problemen hebt met spotnet! Echter is het géén Software van ons, en bieden wij daar dan ook eigenlijk geen ondersteuning voor.
              De reden dat spotnet moeilijk doet, is dat wij onze beveiliging qua verbinden verbeterd hebben.
              Wat voorheen SSL was, heeft nu bij ons een upgrade gekregen naar "TLS".
              Spotnet heeft 2 versies, Spotnet "Classic" en Spotnet V2.
              De makers van Spotnet hebben V2 gestopt door te ontwikkelen en is niet geschikt voor "TLS" beveiliging.
              Spotnet "Classic" hebben ze wel pas geleden de "TLS" beveiliging toegevoegd, en deze versie wordt door hun wel ondersteund!

Over het algemeen, voor vragen en problemen over spotnet kunt u terecht op https://spot-net.nl
              Dat is een forum van hun waar hun dus ook "support" geven betreft hun software.
              Onze dienst kan gebruikt worden in combinatie met Spotnet, echter kunnen wij weinig veranderen aan de problemen van Spotnet als dat niet goed werkt.

Maar, wij hebben wel eventueel een oplossing die u zou kunnen proberen. Deze oplossing werkt bij iedereen die wij in support krijgen met dit probleem:

De-installeer Spotnet.
              Na installatie is niet alles meteen weg van uw PC, volgt u de stappen hieronder alstublieft.

1 Klik op my computer (deze computer)
              2 klik op de c schijf
              3 Klik op de map program data*
              4 Scroll naar beneden tot je de SpotNet map ziet*
              5 Verwijder deze map!!

*Let op! het kan zijn dat je de map program data niet ziet.
              Je kunt dit oplossen door te klikken op tools > map opties > weergave > Geef verborgen bestanden en mappen weer.
              Ik gebruik zelf een engels besturingssysteem en kan me op dit moment niet herinneren wat er staat indien het een nederlands OS betreft.

Als u deze stappen heeft doorlopen, dan gaat u naar de volgende link en download u Spotnet Classic

https://www.spot-net.nl/

Als u Spotnet heeft gedownload gaat u deze installeren.
              Als de installatie klaar is, dan vult u de volgende gegevens in :

Uw gebruikersnaam en wachtwoord
              server : news.hitnews.com
              Port : 563
              Connections : 50
              SSL : vinkje aan

Als u alles heeft ingevuld, dan als het goed is gaat spotnet een nieuwe database aanmaken en werkt het weer.

Ik hoop dat u hier iets aan heeft.

Bob

Comment

Goedemorgen,

de hele ellende is begonnen toen hitnews de poorten heeft aangepast zonder dit te laten weten aan de mensen. Hier kom je pas achter als je gaat googlen waarom je spotnet het niet meer doet. Zoals ik hier boven in mijn eerste bericht al had geschreven heb ik spotnet al 4x gedeinstalleerd, map weg gehaald en opnieuw begonnen.
                Nergens staat bij de 'oplossingen' dat het perse de classic versie moet zijn.
                Om mij door te verwijzen naar spotnet vind ik bijzonder, want het probleem lijkt mij te liggen bij hitnews, aangezien de problemen zijn begonnen met het veranderen van de poorten.

Comment

Ook hier alleen maar gedonder. Ik dien mijn 3 maanden abo uit hier en dan blijf ik bij andere provider, waar ik inmiddels al bij ben en waar het allemaal soepeltjes verloopt.

Comment

Originally posted by miriamhofland View Post
                    Goedemorgen,

de hele ellende is begonnen toen hitnews de poorten heeft aangepast zonder dit te laten weten aan de mensen. Hier kom je pas achter als je gaat googlen waarom je spotnet het niet meer doet. Zoals ik hier boven in mijn eerste bericht al had geschreven heb ik spotnet al 4x gedeinstalleerd, map weg gehaald en opnieuw begonnen.
                    Nergens staat bij de 'oplossingen' dat het perse de classic versie moet zijn.
                    Om mij door te verwijzen naar spotnet vind ik bijzonder, want het probleem lijkt mij te liggen bij hitnews, aangezien de problemen zijn begonnen met het veranderen van de poorten.
                    miriamhofland

Bijzonder is het niet hoor!
                    Zoals gezegd Spotnet is niet van ons! Spotnet is net als newsleecher, grabit, SabNZBd etc. gewoon software waarmee je kunt downloaden uit nieuwsgroepen.
                    En omdat te kunnen doen heb je een account nodig, of je die nu bij ons hebt of een ander.

Je hebt 100% gelijk dat hier van te voren over gecommuniceerd had moeten worden!
                    Wij hebben niet voorzien dat het zoveel problemen zou bezorgen, en dat zoveel software programma's niet "up to date" waren om betere beveiliging aan te kunnen.
                    Dit zou je namelijk wel verwachten dat dit gewoon steeds een update krijgt.

En dat andere providers wel gewoon door werken met de SSL, en dat je verder geen last hebt komt waarschijnlijk door:

1. Hun nog geen TLS gebruiken en dus de gewone SSL (die beveiliging is inmiddels achterhaald)
                    2. Of hun staan nog gewoon toe dat je dit kunt gebruiken, zonder hun klanten op de nieuwe en veiligere TLS te wijzen.

Hoe dan ook, de oude SSL is achterhaald en niet veilig meer. TLS een andere beveiliging, en wij hebben nu de hoogste versie 1.3 erin staan.
                    Echter lijkt het ons toch, dat iedereen een zo goed mogelijke beveiliging wilt hebben!

Wij hebben contact gehad met de mensen/ontwerpers van Spotnet, of beter gezegd hun met ons.
                    Wij hadden hier ook wat neergezet over de beveiliging en de problemen, en hun hebben ons toen ook gecorrigeerd.
                    Ook hebben zij ons gezegd, dat als er mensen zijn die problemen hebben met de software en de nieuwe beveiliging die door te verwijzen naar hun forum: https://spot-net.nl
                    Van hun komt ook af dat ze Versie 2 niet meer verder ontwikkelen en dat die niet met "TLS" werkt. Van hun komt ook af dat de "Classic" een update heeft gehad om dit wel te ondersteunen.
                    En daarom is het dus ook niet bijzonder dat we je doorsturen naar hun, omdat je bij hun aan het juiste adres bent voor de hulp.

Dus je hebt 100% gelijk over het inlichten van onze klanten, en ik heb hier ook al aangegeven dat iedereen binnenkort een mail krijgt met daarin een aantal vormen van compensatie voor de problemen verder.
                    Maar voor jou probleem moet je toch echt even naar het forum van Spotnet gaan, want het is hun software en zij kunnen je hier verder mee helpen.

Hopelijk komt het nu in orde.

Bob

Comment

Allemaal leuk en aardig Bob, maar wat je ook invult SSL, TLS, EU, COM of wat dan ook de download snelheid is met 40% verminderd.
                      Ga hier nog naar gekeken worden of laat je het hierbij zitten.
                      Janjannen 1969: waar ben jij naar toe overgestapt.

Comment

Originally posted by robdenolden View Post
                        Allemaal leuk en aardig Bob, maar wat je ook invult SSL, TLS, EU, COM of wat dan ook de download snelheid is met 40% verminderd.
                        Ga hier nog naar gekeken worden of laat je het hierbij zitten.
                        Janjannen 1969: waar ben jij naar toe overgestapt.
                        Hoi Rob,

Probeer anders even news.hitnews.eu ipv news.hitnews.com

Bob

Comment

Originally posted by Bob de Bouwer View Post

Hoi Rob,

Probeer anders even news.hitnews.eu ipv news.hitnews.com

Bob
                          Toch fijn dat je mee denkt Bob.
                          Bovenstaande variant ook uitgeprobeerd, het werkt ook maar net als alle andere varianten blijft de download snelheid ver achter bij wat het altijd geweest was.
                          Als het 14 jaar uitstekend heeft gewerkt, en nu dat er wat aan beveiligingen cq poorten is gesleuteld het bij sommige niet meer en bij andere niet goed werkt zou je haast gaan denken dat daar een link mee is.

Comment

• Bob de Bouwer
                            Bob de Bouwer commented
                            Editing a comment
                            Hoi Rob,

Ik had het ook doorgegeven aan de technici, maar heb nog even een vraag!
                            Gebruik je een VPN? VPN staat er ook wel om bekend dat het dan langzamer gaat.

We zijn er iniedergeval naar aan het kijken.

Laat het nog even weten of je een VPN gebruikt aub.

Bob

Bob,

Tijdens het testen is ten alle tijden de VPN uitgeschakeld, die ervaring had ik ook dat VPN de downloadsnelheid naar beneden haalt.
                          Laat maar weten of ik ergens mee kan helpen.

Comment

Goedemorgen Rob,

Ze zijn even aan het sleutelen geweest.
                            Zou je eens willen kijken wat het volgende adres voor je uithaald?

news-eu.hitnews.com

Alvast bedankt
                            Bob

Comment

• robdenolden
                              robdenolden commented
                              Editing a comment
                              Bob,

Bovenstaande variant ingevuld.
                              Opnieuw gestart.
                              Database wordt opgehaald
                              Opnieuw gestart
                              Downloadsnelheid lijkt ietsje verder door te lopen maar zakt weer wat terug, beter maar nog ver wat wat het moet zijn.

• robdenolden
                              robdenolden commented
                              Editing a comment
                              Vrijdag 24-6 17.30uur.
                              Zojuist gedownload zoals het hoort, zal in het weekend nog wat testen maar dit zag er weer als vanouds uit.
                              Voor zover allen bedankt voor het meedenken, iedereen weer blij.

• robdenolden
                              robdenolden commented
                              Editing a comment
                              Zondag 26-6.
                              Geen problemen meer, het werkt naar behoren.
                          Working...
                          X
                          visa visa visa visa visa visa